کوچینگ مدیرعالی بودن یکی از آرزوهای دیرینه تمامی صاحبان کسب و کارها است و همواره مدیران سعی کردهاند راههای مختلفی را با سعی و خطا آزمایش نمایند تا روش بهینهای را برای سبک مدیریت خود بیابند ما سعی داریم در دوره کوچینگ مدیریت عالی به مدیران صنایع کوچک خرد و متوسط هزینه های یافتن بهترین روش و نهادینه کردن روشهای شایسته برای مدیریت عالی شدن، توسط خودشان با کمک ما نشان داده شود.
ما بر این باوریم، مدیریت عالی شدن، در سازمان یک تصمیمی راهبردی است که به سازمان کمک مینماید، تا عملکرد کلی خود را بهبود داده و مبنای مناسبی برای توسعه پایدار فراهم نماید از طرفی دیگر همگان معترف هستند، منافع بالقوه مدیریت عالی با پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت بر اساس این استاندارد بینالمللی که دارای حداقل چهار دهه تجربه پشتوانه آن هست بر کسی پوشیده نیست که مدیریت عالی یعنی روند فروش خوب و سود جذاب و استفاده بهینه از منابع در دسترس که حاصل کارکردهای عملیاتی بنگاه اقتصادی باید باشد و این امر تنها با اقداماتی در ساماندهی و نظم دهی درون بنگاه اتفاق میافتد و از طرفی دیگر میدانیم که این امر، بدون استقرار الگوی پذیرفته شده جهانی و آزمون داده، کاری بس دشوار و پر هزینه هست لذا شاید به جرات بتوانم ادعا کنم تاکنون کسی در دنیای کسب و کار نتوانسته است الگوی سیستم مدیریت کیفیت را به عنوان حداقلهای مورد نیاز یک مدیریت عالی رد نماید؛ لذا در صورت پیاده سازی نظاممند و نهادینه سازی اصولی در سطح درک سازمان و خارج از هیاهوهایی که غالبا به صورت صوری در قالب دریافت گواهینامه اتفاق افتاده است، منافع حاصل از اجرای آن را برای یک سازمان بر شماریم میتوان به موارد ذیل اشاره داشت:
الف- توانایی در فراهم آوردن مداوم محصولات و خدماتی که الزامات مشتری و الزامات قانونی و مقرراتی قابل کاربرد را برآورده مینماید؛
ب- تسهیل فرصتها به منظور افزایش رضایت مشتری؛
ج- توجه ریسکها و فرصتهای مرتبط با بافت و اهداف سازمان؛
د- توانایی در نشان دادن انطباق با الزامات مشخص شدهی سیستم مدیریت کیفیت؛
ه- امکان استقرار و نگهداری سیستم مدیریت کیفیت توسط اعضای داخلی سازمان به ازای هر بیست و پنج نفر یک نفر بهتر است معرفی نمایند؛
و- درک سیستم و راحتی در نگهداری آن فراهم می شود و
ز- این دوره خاص برای سازمانهایی که مایل هستند مهارت شرکای خود را در استقرار سیستم ارتقاء دهند.
یادآوری این نکته ضروری است، سیستم مدیریت کیفیت، متعلق به مدیران عالی است زیرا همانطور که اشاره شد این سیستم سبب نظم دهی، تسهیل در امر توسعه و امکان بهبود بهرهوری در اداره مجموعه تحت رهبری ایشان خواهد شد؛ این نظام به مدیریت تاکید می نماید که باید در سازمان خود به چه فرایندهایی توجه نماید لذا این اشتباه رایج مدیران عالی که تصور می نمایند این استاندارد مربوط به واحدهای کنترل کیفیت یا تضمین کیفیت به جهت پسوند مورد استفاده در بیشتر اوقات هست ابطال میکند بلکه تاکید بر این دارد که پسوند فوق، به جهت تشریح و اطلاق صفتی برای چگونگی یک مدیریت با سازماندهی خوب در سازمان بودن است.
کوتاه سخن آنکه دوره کوچینگ مدیریت عالی برای این منظور طراحی شده است تا مدیران از پتانسیلی که این استاندارد فراهم می نماید آشنایی یافته و بیش از پیش در نهادینه سازی و استفاده از این ابزار سرآمد شوند.
ب) شرایط شركت كنندگان:
شرکت کنندگان در این دوره باید حداقل دارای شرایط ذیل باشند:
ب-1- شرایط عمومی
- دارای حداقل تحصیلات لیسانس یا دانشجوی رشتههای مهندسی و مدیریت و حسابداری
ب-2- شرایط اختصاصی
- مدیران عالی سازمان که میخواهند دانش مدیریتی و تجارب خود را جمع بندی نمایند؛
- مدیران میانی سازمان که میخواهند این سیستم را استقرار یا بازنگری نمایند؛
- کارشناسان کلیدی سازمان که میخواهند این سیستم را نگهداری نمایند یا دستیار مدیران که می خواهند این سیستم را مستقر نمایند.
- قبولی دانشجویان در مصاحبه پیش ثبت نام
ج) تعداد شرکت کنندگان:
حداقل 15 نفر و حداکثر 25 نفر
د) مدت دوره و زمان برگزاری و محل برگزاری:
د-1- بخش آموزشی مدیران میانی و کارشناسان
- به منظور اثربخشی شایسته این دوره 5 روزه (8 ساعت)
- تقویم اجرایی دوره: 16، 23، 30 بهمن ماه و 7، 14 اسفند ماه از ساعت 9 صبح تا 17:00
- مکان برگزاری دوره: شهرک صنعتی عباس اباد- ساختمان فنآوری کسب و کار
- زمان آزمون سازمان آموزش فنی و حرفهای متعاقبا اعلام میشود.
د-2- بخش آموزش مدیران عالی
- 8 ساعت دوره آموزشی مدیران عالی ( اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، مدیر کارخانه) برای درک کلیات سیستم مدیریت کیفیت 29 اسفند ماه در محل هتل شهر چهار ستاره واقع در تهرانپارس)هر سازمان به ازای هر نفر معرفی سه نفر از مدیران می توانند در این دوره شرکت نمایند).
د-3- بخش مشاوره مدیران عالی و میانی و مجریان
- 8 ساعت برگزاری کلینک کسب و کار در حوزه سیستم مدیریت کیفیت در 24 خرداد ماه 1402 پیش بینی شده است که با وقت قبلی برنامه ریزی میشود.
- میز منابع انسانی : جناب امیرحسین امیرخانی دانشیار حوزه مدیریت منابع انسانی
- میز ارزیابی کار و زمان و بالانس خط: جناب رضا توکلی مقدم استاد حوزه مهندسی صنایع
- میز رهبری و فرایندها: جناب امیر حسین میرزاخانی ارزیاب ارشد جایزه کیفیت
- میز سیستم مدیریت کیفیت: جناب وحید مشیرنیا سرممیز سیستمهای مدیریت
- میز مهندسی محصول: جناب داوود همایونفر سرممیز محصول
- میز امکان سنجی: جناب جواد مقدسی مهندس ارشد مطالعه بازار و امکان سنجی
- میز ERP : جناب محمود خدایی مشاور ارشد استقرار سیستم های یکپارچه مدیریت
- دو جلسه مشاوره فردی هر بار به مدت چهل دقیقه در صورت در خواست متقاضی شرکت کننده در دوره آموزشی یا بخش مدیر عالی سازمان به منظور توسعه فردی و سیستم مدیریت کیفیت با استاد دوره
د-4- بخش کوچینگ
- جلسه کوچینگ گروهی در قالب تدریس موضوعات درسی و پاسخگویی به سوالات از 9 تا 17 در مدت شش ماه برای روزهای چهارشنبه هفته اول و هفته سوم هر ماه به منظور تسهیل در امر استقرار سیستم مدیریت کیفت
ه) تعداد استاد:
- یک نفر
- مشخصات و سوابق مدرس و کوچ دوره
نادر حسنلی دارای دکترای مهندسی صنایع Ph.D
سر ممیز سیستم مدیریت کیفیت ISO9001-2015، سرممیز مدیریت پروژه ISO21500-2013، سرممیز محصولات اسبق IDS، مدرس دوره های سیستم مدیریت یکپارچه، ارزیاب ارشد جایزه کیفیت،
سوابق مدیریت اجرایی و راهبردی، مدیریت کارخانه و مدیرعاملی بیش از پانزده سال
و بیش از 20سال سابقه مشاوره و تدریس در حوزه مدیریت و سیستمها و استرتژیست و دانشگاه
و) هزینه دوره:
هزینه مبلغ پیشنهادی برای دوره مورد اشاره در بالا 280.000.000 ریال به ازای هر نفر است و این مبلغ بدون احتساب ارزش افزوده است که شامل موارد ذیل است:
- یک دوره اموزشی 8 ساعته برای اعضای هیئت مدیره یا مدیران بنا به انتخاب سازمان؛
- 2 جلسه کوچ فردی برای فرد شرکت کننده در دوره آموزشی یا مدیریت عالی بنا به انتخاب برای توسعه فردی؛
- استفاده از دو میز کلینک کسب و کار
- جلسه مشاوره گروهی در قالب تدریس و تعمیق موضوعات سیستم مدیریت کیفیت و پاسخگویی به سوالات از 9 تا 17 در مدت شش ماه برای روزهای چهارشنبه هفته اول و هفته سوم هر ماه به منظور تسهیل در امر استقرار یا نگهداری سیستم مدیریت کیفت
- ناهار، دو میان وعده، جزوه
- صدور گواهی نامه از شرکت آریسان رادین فراز و
- در صورت موفقیت در آزمون از سازمان آموزش فنی و حرفهای گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه با قابلیت ترجمه و مهر وزارت امور خارجه به مدت 90 ساعت می باشد.
همچنین برای سازمانهایی که دو نفر معرفی نمایند پنج درصد تخفیف پیش بینی شده است.
همچنین برای سازمانهایی که بیش از سه نفر معرفی نمایند ده درصد تخفیف پیش بینی شده است.
همچنین برای انجمن های صنفی که معرفی نامه برای اعضای خود پنج نفر ارائه نمایند پانزده درصد تخفیف پیش بینی شده است.
دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر از تخفیف سی درصدی بهره مند میشوند و امکان معرفی آنان به منظور کارآموزی شش ماهه در واحدهای صنعتی وجود دارد.
ظ) سرفصل دوره
روز اول:
- معرفی کلیات و اهداف استاندارد
- آشنایی با اصول مدیریت کیفیت و رویکرد فرآیندی
- دامنه کاربرد استاندارد(بند 1 استاندارد)
- تعریف واژگان و اصطلاحات
- تفکر مبتنی بر ریسک
- آشنایی با چرخه PDCA
- کارگاه 1
- ارتباط با سایر استانداردهای سیستم مدیریت
- درک سازمان و بافت آن
- آشنایی اجمالی با مدیریت استراتژیک و ماتریس SWOT و نقش ان در استاندارد
- درک نیازها و انتظارات طرفهای ذینفع
- کارگاه 2
- تعیین دامنه سیستم مدیریت کیفیت
روز دوم:
- نگرش فرآیندی و معرفی نمونه فرایندهای سازمانی و هم چنین نقشه فرآیندی
- آموزش مستند سازی در فرآیندها
- کارگاه 3
- رهبری و تعهد
- خط مشی
- کارگاه4
- نقشها، مسئولیتها و اختیارات سازمانی
- کارگاه 5
روز سوم:
- اقدامات مرتبط با مدیریت ریسک و فرصت ها و روش FMEA در ارزیابی ریسک ها
- کارگاه 6
- اهداف کیفیت و طرحریزی برای دستیابی به آنها
- کارگاه 7
- طرحریزی تغییرات
- پشتیبانی- منابع
- کارگاه 8
- پشتیبانی- صلاحیت
- پشتیبانی- آگاهی
- پشتیبانی- ارتباطات
- پشتیبانی- اطلاعات مدون
- آشنایی با دانش سازمانی و مدیریت دانش در سازمانها
- کارگاه9
- طرحریزی و کنترل عملیاتی
روز چهارم:
- الزامات محصولات و خدمات
- کارگاه 10
- طراحی و توسعه محصولات و خدمات
- کارگاه 11
- کنترل فرایندها، محصولات و خدمات فراهم شده از بیرون
- کارگاه 12
- تولید و ارائه خدمات
- کارگاه 13
روز پنجم:
- پایش، اندازهگیری، تحلیل و ارزیابی
- کارگاه 14
- ممیزی داخلی
- کارگاه 15
- بازنگری مدیریت
- کارگاه 16
- عدم انطباق و اقدام اصلاحی
- کارگاه 17
- بهبود مداوم
مدیران آموزش دیده ما، کسب و کار شما را چابک، چالاک و هوشمند میسازند. |
کارگاه 18
ح) روش ثبت نام
کلیه علاقمندان جهت شرکت در دوره فوق تا هشتم بهمن ماه فرصت ثبت نام و تکمیل وجه نمایند و همچنین شرکت هایی که حداقل دو نفر ثبت نام نمایند از ده درصد تخفیف بهرهمند خواهند شد.
و) پیشنهاد ویژه
شرکت آریسان رادین فراز در راستای مسئولیتهای اجتماعی خود به منظور افزایش در توسعه بهره وری سازمانها اقدام به طرح ریزی دو خدمت ویژه نموده است تا کسانی که علاقمند به حضور در دوره باشند در صورت ثبت نام بیش از سه نفر و عقد قرارداد برای یکی از گزینههای ذیل تا پایان فروردین ماه 1402 را به عنوان هدیه دریافت نمایند:
الف) کارت تخفیف بیست درصدی بابت خدمات آموزش و ممیزی آراستگی همت به قیمت های شرح ذیل، دریافت می کنند.
- بنگاه های کسب و کار تا50 نفر، دویست میلیون ریال
- بنگاه های کسب و کار بین 51 نفر الی 200 نفر، دویست و هشتاد میلیون ریال
- بنگاه های کسب . کار بین 201 نفر به بالا سیصد و شصت میلیون ریال
ب) تخفیف بیست درصدی بابت ممیزی داخلی براساس استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و آموزش سه روزه ممیزی داخلی برای پنج نفر از اعضای سازمان به قیمت های شرح ذیل، دریافت می کنند.
- بنگاه های کسب و کار تا50 نفر، دویست و پنجاه میلیون ریال
- بنگاه های کسب و کار بین 51 نفر الی 200 نفر، سیصد و هشتاد میلیون ریال
- بنگاه های کسب و کار بین 201 نفر به بالا چهارصد و شصت میلیون ریال
ه) در صورت درخواست دو گزینه کارت تخفیف سی درصدی تقدیم می شود.
راههای تماس:
به منظور ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید به روش :
ساختمان فنآوری کسب و کار واقع در شهرک صنعتی عباس آباد- واحد 205
یا تلفن 77740816-021 یا به پست الکترونیک: a.r.faraz.co@gmail.com